Παρασκευή 14 Ιουνίου 2024

ΚΑΤΣΑΡΙΔΟΦΟΒΙΑ..ΕΙΝΑΙ ΥΠΑΡΚΤΗ.

 

cockroach cartoon expression 49499 76


Φοβάμαι τις κατσαρίδες, τι να κάνω;

Αναρωτιέμαι πως να το διαχειριστώ. 

Καταλαβαίνω πως ακούγεται από μια 60χρονη . Ομως τις φοβαμαι .

Το λοιπόν, φοβάμαι τις κατσαρίδες. 

Γενικά δεν έχω έρθει αντιμέτωπη με πολλές στη ζωή μου. Αν ποτέ καταλάθως πέφταμε πάνω σε καμία, λύναμε το πρόβλημα με τον  πατέρα μου  

Ισως τις σιχαίνομαι και καλό είναι να μην τις πετυχαίνω. Καποια στιγμη εμεινα μόνη μου. Τη 2η χρονιά εμφανίστηκε μια μπροστά μου. 

Επαθα κρίση πανικου. 

Ανέβηκα στον καναπέ και την κοίταζα, ενώ έπαιρνα τηλέφωνο εναν φιλο κλαίγοντας να έρθει . 

Ο άνθρωπος τι να κάνει, ήρθε! 

Μετά το σύμβάν οχυρώθηκα με εντομοκτόνα,  και δεν ξανασυνάντησα κάποια. 

Η ζωή όμως τα έφερε έτσι ώστε να χρειαστεί να μετακομίσω στο Κεντρο της πολης. Μέσα σ ελαχιστο χρονο    πέτυχα δύο : 

Την πρώτη φορά μια φιλη 22 ετών τη σκότωσε (εγώ είχα παραλύσει) και τη δεύτερη την βρήκα ανάποδα, ψιλοζωντανή. 

2 ώρες μου πήρε να τη βγάλω από το σπίτι. Δύο τρομακτικές ώρες κατά τις οποίες έτρεμαν τα χέρια μου

Τι να κάνω; Νιώθω τόσο χαζή και ανίκανη όταν σκέφτομαι την κατάσταση. 

Τόσο μα τόσο χαζή ! Αλλά μιλάω σοβαρά, τρέμω και πανικοβάλλομαι. 

Παρατήρησα επίσης πως δεν αντέχω ούτε σε εικόνα να τις βλέπω. 

Δε θέλω, δε μπορώ, ανατριχιάζω, δε γίνεται. Τι να κάνω; 

Έχω συνηθίσει να αντιμετωπίζω καταστάσεις γενικά Σ αυτό νιώθω αβοήθητη. Αναρωτιέμαι αν υπάρχει συνταγογράφηση για κάτι τέτοιο; 

Είμαι απλά υπερβολική..

Καλη φιλη μου,

Από όλες τις φοβίες που θα μπορούσες να έχεις, το να φοβάσαι τις κατσαρίδες είναι αρχικά πολύ συνηθισμένο και αρκετά λειτουργικό- εκτός και αν ζεις σε υπόγειο και τις συναντάς καθημερινά, οπότε η ζωή σου είναι ένα μαρτύριο. 

Πολλοί δεν καταλαβαίνουν ότι έχουν κατσαριδοφοβία, απλά θεωρούν ότι τις σιχαίνονται, αλλά σπανίως τα πράγματα είναι τόσο απλά. 

Δεν είναι απλή αηδία, όταν χοροπηδάς από τη θέση σου ή όταν η καρδιά σου αρχίζει να χτυπάει σαν ταμπούρλο.

Η γνωσιακή συμπεριφοριστική θεραπεία 

είναι η λύση στο πρόβλημα σου, και συγκεκριμένα η συστηματική αποευαισθητοποίηση. 

Πρόκειται για μέθοδο όπου σταδιακά αρχίζεις να εκτίθεσαι στον φόβο σου και αντιμετωπίζεις τα συμπτώματα που σου προκαλεί σε ασφαλές περιβάλλον. 

Στην αρχή για παράδειγμα μπορεί να μιλάς για τις κατσαρίδες και τη φοβία σου. 

Όταν αυτό δεν θα σου προκαλεί πια ανατριχίλες, τότε μπορείς να βλέπεις εικόνες με κατσαρίδες, και πάει λέγοντας. 

Τη φαρμακοθεραπεία δεν θα τη σκεφτόμουν καν, τη συστήνουν μόνο σε ακραίες περιπτώσεις άγχους που προκαλεί η έκθεση στο αντικείμενο του φόβου . Κουραγιο και περαστικα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου