Κυριακή 20 Ιουνίου 2021

ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ...ΥΓΕΙΑ

 







Yπαρχει ενα  προγράμμα στο Harvard που αρκετά χρόνια προσπαθεί με ακαδημαϊκό τρόπο να απαντήσει στο ερώτημα: 

Πώς η θρησκεία και η πνευματικότητα σε συνεργασία με τη δημόσια υγεία και την καθημερινή ιατρική ,μπορούν να ανακουφίσουν την αρρώστια και να προωθήσουν την ανθρώπινη ευζωία.

Παρόμοια προγράμματα για 

Ιατρική, πνευματικότητα και θρησκεία 

τρεχουν  σε πολλά αμερικανικά παν/μια. Στον πρόλογο του βιβλίου της Tracy Balboni, καθηγήτριας Ιατρικής του Harvard,  που πρόσφατα εκδόθηκε  διαβάζουμε: 

Μέσω της κουλτούρας άρνησης του θανάτου, η ιατρική έχει αποκτήσει τρομερή δύναμη που τη διατηρεί με το να κρατάει αποστάσεις από τη θρησκεία και την πνευματικότητα που πολύ συχνά μας θυμίζουν τον θάνατο. 

Στο βιβλίο προτείνεται ότι 

και οι δύο σφαίρες ιατρική θεολογία πρέπει να βρεθούν,μέσα από το φως που έρχεται στη μια από την άλλη.







Σ ένα editorial του Lancet με τίτλο Θρησκεία, πνευματικότητα και ιατρική μαθαίνουμε ότι στις περισσότερες αμερικανικές ιατρικές σχολές προσφέρονται στους φοιτητές της Ιατρικής μαθήματα 

θρησκείας και πνευματικότητας

Στο ίδιο άρθρο αναφέρεται ότι σε συνέδριο της Αμερικανικής Ακαδημίας οικογενειακών γιατρών, το 99% των ερωτηθέντων: ήταν πεπεισμένοι ότι η θρησκευτικότητα μπορεί να είναι θεραπευτική. 






Στο άλλο έγκριτο ιατρικό περιοδικό NEJM ο τίτλος σε κύριο άρθρο ήταν: 

Πρέπει οι γιατροί να συνταγογραφούν θρησκευτικές δραστηριότητες;. 

Στο περιεχόμενό του μαθαίνουμε ότι 77% των ασθενών που νοσηλεύονται σε νοσοκομεία θέλουν οι γιατροί να λαμβάνουν υπ’ όψιν τις πνευματικές τους ανάγκες.

Υπενθυμίζεται ότι ο κύριος ρόλος του γιατρού είναι 

να θεραπεύει μερικές φορές, να ανακουφίζει συχνά και πάντα να αναπαύει

Είναι γνωστό ότι για πολλούς ασθενείς η θρησκεία είναι μια παρηγοριά και μια ανάπαυση στις δύσκολες στιγμές τους. 

Ομως το πόσο ενεργό ρόλο πρέπει να παίξει ο γιατρός στο θέμα αυτό αποτελεί ένα δύσκολο ζήτημα για το οποίο γίνονται όλο και περισσότερες συζητήσεις στην πρόσφατη διεθνή ιατρική βιβλιογραφία.






Οπως αναφέρεται στο περιοδικό της Mayo Clinic με τίτλο 

Θρησκευτική ενασχόληση, πνευματικότητα και Ιατρική: 

επιπτώσεις στην κλινική ιατρική 


οι γιατροί όπως παίρνουν το κοινωνικό ιστορικό κάθε ασθενούς πρέπει να γνωρίζουν και το πνευματικό ιστορικό του. 

Αυτό το ιστορικό είναι απαραίτητο τουλάχιστον όταν αντιμετωπίζουμε θέματα ανακουφιστικής ιατρικής σε πάσχοντες από προχωρημένο καρκίνο και άλλες ανίατες ασθένειες.

Η θετική για τον ασθενή σχέση του με τη θρησκεία δεν είναι χρήσιμη μόνο στα τελευταία του αλλά και σε άλλες φάσεις της ζωής του. 

Σε μία από τις πολλές σχετικές δημοσιεύσεις το 85% των ασθενών που ρωτήθηκαν, είχαν μία ή περισσότερες πνευματικές ανάγκες, όπως το 54%, ψάχνω για μια στενότερη σχέση με τον Θεό

το 47% θέλω να ζητήσω συγγνώμη  το 27% αισθάνομαι ότι με εγκατέλειψε ο Θεός

Μόνο 7% των ασθενών δήλωσαν ότι δεν τους ενδιαφέρουν θέματα θρησκείας ή πνευματικότητας.

Σε μια επιστημονικά και στατιστικά πολύ προσεγμένη μελέτη που βασίζεται σε 74.534 γυναίκες της περίφημης 






Nurses’ Health Study, το συμπέρασμα είναι εντυπωσιακό: 

Οι γυναίκες που εκκλησιάζονται συχνά έχουν στατιστικά σημαντικά χαμηλότερη θνησιμότητα από καρδιαγγειακά   και καρκίνους 

Οι συγγραφείς καταλήγουν ότι η θρησκεία και η πνευματικότητα πιθανόν να είναι μια υποεκτιμημένη πηγή που οι γιατροί πρέπει να εξερευνήσουν μαζί με τους ασθενείς τους, ανάλογα με την περίπτωση.






Τέλος, σε ένα άλλο άρθρο – άποψη του περιοδικού JAMA, με τίτλο Υγεία και πνευματικότητα, επισημαίνεται ότι 

οι σημερινοί κλινικοί γιατροί παραβλέπουν τη διάσταση της πνευματικότητας όταν αντιμετωπίζουν την υγεία των άλλων ή ακόμα τη δική τους

Στην COVID εποχή η συζήτηση για τον ρόλο της θρησκείας και της πνευματικότητας στην υγεία μας αποκτά ιδιαίτερο ενδιαφέρον.








 
Πηγη Δημήτρης Λινός καθηγητής Χειρουργικής στο ΕΚΠΑ, lecturer στο Harvard Medical School.

ΜΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΣΧΕΣΗ ΑΓΑΠΗΣ

 




Posted on  





Μια συντροφικότητα που προκαλεί συγκίνηση. Ένα ¨άλογο¨ ον, ο γέρο- σκύλος Άργος,παρ’ όλα τα χρόνια απουσίας του αφέντη του, μπόρεσε να τον αναγνωρίσει, αφήνοντας σ εμάς, όπως και στον Οδυσσέα,το δάκρυ να κυλήσει και να αγγίξει την καρδιά μας. Αβίαστα ερωτήματα έρχονται στο νου μας: Τί δέσιμο είχαν ο αφέντης με το σκύλο του, κάνοντας τον πολυταξιδεμένο και σκληρό από τις κακουχίες Οδυσσέα να δακρύσει; Τι είναι αυτό που μπορεί να οδηγήσει ένα ¨άλογο ον¨ να δεθεί συγκινησιακά μ ένα λογικό;Οι αρχαίοι Έλληνες αντιλήφθηκαν από πολύ ενωρίς τη διαφορετική σχέση που έχει ο σκύλος με τον άνθρωπο Σχέση φιλική, σχέση συνεργασίας. Σχέση πάνω απ’ όλα εμπιστοσύνης, όπως επίσης και φιλοσοφικής συντροφιάς Πριν από τον μεγάλο φιλόσοφο Σωκράτη,που άλλαξε τα δεδομένα της σκέψης  πάνω σε βαθιά και αιώνια προβλήματα της ανθρωπότητας, υπήρχαν οι ¨κυνικοί φιλόσοφοι¨. Αυτοί, γύριζαν στους δρόμους των πόλεων και μιμούνταν τη ζωή των σκύλων.













Ζούσαν σε πιθάρια ή σε βράχους προκειμένου να ταπεινωθούν  και να φιλοσοφήσουν.Άλλως τε, μη ξεχνάμε την εικόνα που μας έχει μείνει χαραγμένη στο μυαλό με τον μεγάλο αρχαίο φιλόσοφο  Διογένη, να περιφέρεται μέρα μεσημέρι στους δρόμους  της Αθήνας κρατώντας φανάρι και έχοντας συντροφιά έναν σκύλο, αναζητώντας  ¨άνθρωπο¨, και  υπονοώντας την ποιοτική έννοια της λέξης. Ισως καποτε να μαθουμε λίγο την αγάπη απ  τους φίλους μας τα ζώα, μια και δεν μπορούμε να τη νοιώσουμε  απ τους συνανθρώπους μας.

Χαιρετε.





ΠΡΟΣΒΟΛΗ ΚΑΙ ΣΥΓΧΩΡΕΣΗ

 












Σιγουρα δεν ειναι ευκολο. Ομως δεν γινεται διαφορετικα.Όταν κάποιος σε προσβάλει με οποιοδήποτε τρόπο, δεν πρέπει να τον εκδικηθείς, αλλα να τον συγχωρεσεις .

Κι αν η καρδιά σου αντιστέκεται, να την κάμψεις έχοντας πίστη στο λόγο του Κυρίου: 

Εάν μη αφήτε τοις ανθρώποις τα παραπτώματα αυτών, ουδέ ο πατήρ υμών αφήσει τα παραπτώματα υμών.

Δεν πρέπει να διατηρούμε στη καρδιά μας κακία ή μίσος για τον άλλο, έστω κι αν μας εχθρεύεται 

Οφείλουμε να τον αγαπάμε, κι όσο μπορούμε να τον ευεργετούμε σύμφωνα με τη διδασκαλία Του : 

Αγαπάτε τούς εχθρούς υμών.Αν αγωνισθούμε  να εκπληρώσουμε την εντολή αυτή, τότε μπορούμε να ελπίζουμε ότι θα λάμψει στη καρδιά μας το θείο φώς,που θα μας φωτίζει τον δρόμο προς την άνω Ιερουσαλήμ. 

Ας θελήσουμε να μοιάσουμε στα αγαπημένα παιδιά του Θεού. 

Ας ζηλέψουμε την πραότητα του Δαβίδ, για τον οποίο είπε ο φιλάγαθος Κύριος ότι βρήκε άνθρωπο που Τον ευαρεστεί και τηρεί όλες τις εντολές Του.Έτσι εκφράζεται για τον Δαβίδ, τον αμνησίκακο και αγαθό προς τους εχθρούς του. 

Γι’ αυτό κι εμείς δεν πρέπει με κανένα τρόπο να εκδικηθούμε τον αδελφό μας, αν θέλουμε, κατά τον όσιο Αντίοχο,να μη συναντήσουμε εμπόδιο την ώρα της προσευχής.Ο νόμος προστάζει να μεριμνούμε για το υποζύγιο του εχθρού. 

Για τον Ιώβ έδωσε μαρτυρία ο ίδιος ο Θεός ότι ήταν άνθρωπος άκακος. 

Ο Ιωσήφ δεν εκδικήθηκε τους αδελφούς του, που επιχείρησαν να τον σκοτώσουν. 

Ο Άβελ πήγε στον αδελφό του Κάϊν με απλότητα και χωρίς υποψίες.

Όπως μαρτυρεί ο λόγος του Θεού, όλοι οι άγιοι έζησαν με ακακία. Ο Θεός μας έδωσε εντολή να έχουμε έχθρα μόνον εναντίον του όφεως, ο όποιος απάτησε εξ αρχής τον άνθρωπο και τον έδιωξε από τον Παράδεισο.

Έδωσε επίσης ο Κύριος εντολή να έχουμε έχθρα εναντίον των Μαδιανιτών, δηλαδή των ακαθάρτων πνευμάτων της ασωτίας και υψηλοφροσύνης, που σπείρουν στην καρδιά τους αισχρούς λογισμούς.Το όριο της αρετής και της σοφίας είναι να ενεργούμε πάντοτε με διάκριση και ανεξικακία, χωρίς πονηρία και υστεροβουλία.






 

Οσίος Σεραφείμ του Σάρωφ

 

 

Πέμπτη 17 Ιουνίου 2021

ΜΗΝ ΑΚΟΥΤΕ ΧΡΗΣΜΟΥΣ..ΚΙΝΔΥΝΕΥΕΤΕ

 



Αποτέλεσμα εικόνας για ταφος ομηρου

 

Αποτέλεσμα εικόνας για Συνωμοσιες

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 


 

 

 

 

 

Αποτέλεσμα εικόνας για πιτσα

 

 

 

 

Οι περισσοτεροι δεν γνωριζουν το θρυλουμενο  τελος του Ομηρου, του  μεγαλύτερου επικου μας ποιητου, που πέθανε επειδή  παρηκουσε έναν χρησμό της Πυθίας. 

 

Σύμφωνα με τον Παυσανία, ο Όμηρος, καποτε επισκέφτηκε το μαντείο των Δελφών και ρωτησε την Πυθία για τους  γονείς  και την καταγωγή του.

 

 

 

 

Αποτέλεσμα εικόνας για Πυθία

 

 

 

 

 

Η Πυθία του εδωσε   τον εξής χρησμό:

Πατρίδα της μητέρας σου είναι η νήσος Ίος, η οποία θα σε δεχθεί  όταν πεθάνεις, αλλά   φυλάξου από το αίνιγμα των νεαρών παιδιών.

Ο ποιητής προφανως αγνοησε την προειδοποίηση, και ταξίδεψε στην Ίο.  Εκεί είδε μερικά μικρά παιδιά που ψάρευαν στην ακτή. Τα ρώτησε τι έπιασαν και τα παιδιά του απάντησαν:

Όσσ’ έλομεν λιπόμεσθα, όσ’ ουχ έλομεν φερόμεσθα.

Δηλαδή, ότι πιάσουμε το αφήνουμε, ότι δεν πιάσουμε το φέρουμε μαζί μας.

Τα παιδιά αναφέρονταν στις ψείρες

Όσες έβρισκαν, τις σκότωναν, αλλά όσες δεν έβρισκαν, τις έφεραν στο κεφάλι τους. 

Ο Όμηρος ξαφνικα θυμήθηκε την προειδοποίηση της Πυθίας.

Σημερα πλεον ξερουμε πως :

Αν θέλουμε να πιστέψουμε κάτι,γιατί μας βολεύει,τότε ο δρόμος για να διεισδύσει μέσα στο πολύπλοκο σύστημα πεποιθήσεων και αξιών που έχουμε, είναι ανοιχτός. 

Ετσι αν μια ιδέα είναι πρόσφορη θα μπει και θα ριζώσει χωρίς αντίσταση.  

Αν Είμαστε Δεκτικοί,  Δηλαδή, ΉδηΤο Μυαλό Μας  Είναι¨Καμπυλωμένο¨,ειμαστε ετοιμοι για το μοιραιο.

 

 

 

 

 

Αποτέλεσμα εικόνας για Μυαλό Μας Είναι¨Καμπυλωμένο¨

 

 

 

 

Ο Ομηρος θυμηθηκε τί του ειπε η Πυθια  τρομοκρατήθηκε και απομακρύνθηκε γρήγορα.

Ο δρόμος ήταν λασπωμένος και ο ποιητής στη βιασύνη του, γλίστρησε και έπεσε.Χτύπησε το κεφάλι του και πέθανε σχεδόν ακαριαία.

Μ αυτον τον τροπο εκπληρωθηκε ο χρησμος.  Προτεινω να ξαναριξετε μια ματια στη αναρτηση

 

 

https://kosmaser.wordpress.com/2015/05/23/

 

Και να μην δινετε σημασια στις ανοησιες που κυκλοφορουν στο διαδικτυο .Θεωριες επι θεωριων Συνωμοσιες, σχολιασμοι, πρωην υπουργων που εχουν καλη πληροφορηση, και πολλα αλλα σχετικα. 

Εντρομος ο μεσος τηλεθεατης, προσπαθει να να μετριασει το αγχος του, καταφευγοντας σε υποβαθμισμενα, υπεραλατισμενα φαγητα. Ετσι πεφτοντας για υπνο το βραδυ ο φτωχος εχει την πεποιθηση πλεον οτι ολα τελειωσαν. Λιγη πιστη χρειαζεται κι ενας-δυο φιλοι γιατροι   

Εσεις  ηρεμειστε. Το μελλον το γνωριζει μονον ο Θεος. 

Χαιρετε

 

 

 

Σχετική εικόνα